Ud está aquí:
  1. Portada
  2. Preguntas frecuentes

Preguntas frecuentes

1. Que é PARES?, que contén?

Subir

El Portal de Arquivos Españois (PARES) é a principal plataforma de difusión do Patrimonio Histórico Documental Español, creada e xestionada pola Subdirección Xeral dos Arquivos Estatais, do Ministerio de Cultura.

Contiene fichas descritivas e imaxes dixitalizadas dos fondos documentais conservados nos Arquivos Estatais. Con todo, en PARES non figura aínda toda a documentación dos nosos arquivos, debido ao enorme volume da mesma. Os contidos de PARES van aumentando a medida que se desenvolven os traballos archivísticos de identificación, descrición e dixitalización dos documentos.

2. Como accedo a PARES?, é necesario darse de alta no Portal?

Subir

PARES non require darse de alta como usuario. A consulta é libre e gratuíta para todos os cidadáns, tanto da información descritiva dos documentos, como das imaxes asociadas a eles.

3. Como podo buscar información en PARES?

Subir

PARES ofrece dous modelos de procura de contidos: Procura de documentos e Procura de rexistros de autoridade.

Se poden realizar procuras sinxelas tanto de documentos como de rexistros de autoridade utilizando os cajetines de procura que aparecen na parte superior da pantalla. Como criterios para as mesmas pode empregar a palabra ou palabras que resulten relevantes ou representativas do tema a consultar. Obtendrá como resultado unha listaxe de fichas descritivas ou rexistro de autoridade que inclúan ditas palabras e que poidan ser do seu interese.

Mediante os formularios de Procura avanzada pódense precisar as consultas utilizando os diversos filtros que ofrece o sistema: por exemplo, podemos acoutar a nosa procura a un Arquivo concreto, a unhas datas determinadas, a unha signatura concreta.

Puede acceder ao Manual de Procura de PARES aquí.

4. Que é a Axenda do investigador?, para que serve?

Subir

PARES pon a disposición dos seus usuarios un espazo persoal, a Axenda, na que cada usuario pode gardar os resultados das súas procuras, documentos ou rexistros de autoridade.

A Axenda si que require un usuario e un contrasinal. En caso de acceder por primeira vez, hase de pulsar en “Novo usuario”, para que o investigador introduza os datos solicitados no formulario que aparecerá en pantalla.

Puede acceder ao Manual da Axenda de PARES aquí.

5. Que é PARES HTR?

Subir

O Portal ofrece esta ferramenta alternativa que utiliza técnicas de intelixencia artificial, en concreto, métodos de Recoñecemento de Texto Manuscrito (HTR) con Indexación Probabilística. Este buscador permite acceder directamente ao texto contido na documentación, mostrando aquelas partes onde interpreta que pode estar o termo ou termos sobre os que se realizou a procura, xa que identifica a distribución das palabras directamente sobre as imaxes dixitais. Aplicouse en cinco series documentais custodiadas nos Arquivos Estatais.

Puede acceder a PARES HTR desde aquí.

6. Pódense descargar as imaxes dos documentos dixitalizados en PARES?

Subir

Si. Ademais de visualizar as imaxes dos documentos dixitalizados, estan poden imprimirse e gardarse mediante as iconas situadas na esquina superior dereita do visor de imaxes, co fin de visualizalas en privado e con fins educativos e de investigación. También existe a opción de enviar por correo electrónico ata 20 imaxes nun arquivo PDF.

7. Por que as imaxes de PARES contan cunha marca de auga?

Subir

Las imaxes de PARES contan cunha marca de auga deseñada para que en ningún momento dificúltese a consulta, lectura, análise e observación do tenor os documentos, textuais ou iconográficos.

La marca de auga serve para preservar o dereito exclusivo do Ministerio de Cultura para a autorización, reprodución, distribución e comunicación pública das imaxes dixitalizadas nos Arquivos Estatais. Para outros usos distintos aos de consulta, fins educativos ou investigación; así como para obter reproducións de calidade para a súa reutilización ou difusión pública, as persoas interesadas deberán aterse ao indicado en pregúntaa número 8.

8. Se un documento non está dixitalizado, podo solicitar unha copia?

Subir

Si. O investigador ha de contactar directamente co arquivo que custodia a documentación orixinal mediante correo postal, electrónico ou o formulario de contacto existente na súa páxina web. Na súa solicitude debe incluír os seus datos persoais (enderezo postal e número de NIF, NIE –número de residente– ou pasaporte) e a signatura e título dos documentos que desexa reproducir. Os nosos compañeiros do arquivo enviaranlle un orzamento e informaranlle acerca dos métodos de pago.

As tarifas, que son as mesmas para todos os arquivos dependentes da Subdirección Xeral dos Arquivos Estatais, poden consultarse aquí.

9. Podo publicar ou expor as reproducións procedentes de PARES?

Subir

Para facer uso e difusión pública ou para a reutilización das imaxes contidas en PARES, así como das custodiadas ou que fosen facilitadas por calquera dos Arquivos Estatais, con fins venales ou non, deberase contactar previamente co arquivo custodio da documentación orixinal; a persoa interesada deberá manifestalo expresamente, mediante:

  • Solicitud ao Arquivo ou Centro que custodia os documentos (indicando se os fins son comerciais ou non).
  • Firma, no seu caso, do correspondente convenio, autorización de uso ou licenza de reutilización.
  • Pago, no seu caso, das tarifas establecidas en virtude do disposto na Lei 37/2007, do 16 de novembro (artigo 7) e Orde CUL/1077/2011, do 25 de abril, pola que se fixan os prezos públicos.
  • Compromiso de respectar, no seu caso, os dereitos de propiedade intelectual aplicables e a normativa vixente relativa á protección de datos de carácter persoal.

La pedimento deberá incluír os datos persoais da persoa solicitante e o código de referencia/signatura do documento/s obxecto da reprodución/edición. No caso de publicacións indicarase ademais a páxina/folio que se desexa reproducir, o título da publicación onde se mostrará a reprodución e o nome da institución ou persoa solicitante.

A a hora de citar as descricións ou imaxes de PARES e de calquera documentación conservada nos nosos arquivos, a forma correcta e obrigatoria, é a seguinte:

MINISTERIO DE CULTURA, Arquivo (indicar o nome completo do Arquivo), Código de Referencia ou Signatura.

Si o que desexa é citar o recurso electrónico, a forma correcta é a seguinte:

MINISTERIO DE CULTURA, Arquivo (indicar o nome completo do Arquivo), Código de Referencia ou Signatura. Disponible en: (indicar URL persistente tomado da barra de direccións do seu navegador) [consulta: indicar data de consulta].

10. Pódense compartir imaxes e descricións de PARES en Redes Sociais?

Subir

Si, tanto as descricións como as imaxes poden compartirse en X e Facebook usando as iconas que aparecen na parte superior dereita do visor ou da descrición.

11. Como podo consultar a documentación orixinal atopada en PARES?

Subir

Los documentos orixinais poden consultarse nas salas de investigadores dos Arquivos Estatais. Para acceder ás mesmas, os únicos requisitos son ser maior de idade e presentar algún documento acreditativo de identidade (NIF, NIE ou Pasaporte), segundo o disposto no Real Decreto 1266/2006, do 8 de novembro. Pode consultar as Normas para o acceso e consulta de documentos nos Arquivos Estatais aquí.

En cumprimento da normativa de protección de datos persoais, informámoslle que os seus datos serán incorporados ao tratamento denominado  “Gestión de Usuarios de PARES”, cuxo responsable é a D.X. de Belas Artes do Ministerio de Cultura (Praza do Rei 1, Planta 0 - archivos.estatales@cultura.gob.es).

La finalidade do tratamento é: Ficheiro de usuarios dos Arquivos Estatais para o control de acceso ás Salas de Investigadores e do patrimonio documental consultado nas mesmas, e a prestación de servizos aos usuarios da base de datos. Pode consultar a Información Adicional ao tratamento aquí.

12. Que outras bases de datos podo consultar?

Subir

Ademais de PARES, pódense consultar outras bases de datos de carácter temático. Estas poden conter información extraída, unicamente, de fondos conservados nos Arquivos Estatais; ou ben compartir datos proporcionados por outras institucións de arquivos.

 

Pueden consultarse en: Micrositios

13. Son todos os documentos dos Arquivos Estatais de libre acceso?

Subir

El acceso á documentación dos Archivos Estatais regúlase principalmente polo disposto polas seguintes normas:

La documentación é de libre acceso, salvo nos seguintes casos:

  • Documentos cuxo contido entrañe risco para a defensa e seguridade do Estado ou para a investigación de delitos.
  • Documentos que conteñan datos de carácter persoal protexidos pola lexislación na materia.
  • Documentación clasificada conforme á Lei 9/1968, do 5 de abril, sobre segredos oficiais ou por disposición expresa de lei. 
  • Mal estado de conservación.
  • Carencia dun tratamento técnico que garanta un mínimo control documental.
  • Respeto ás cláusulas restritivas contidas en convenios de ingreso de fondos.
  • Causas de forza maior (restauración do documento, obras nas instalacións, reconto de fondos, etc.)

Para a consulta de documentos que conteñan datos de carácter persoal que poidan afectar a honra e intimidade das persoas a lexislación establecen unha serie de prazos: 25 anos desde a data da morte da persoa, se é coñecida, ou 50 anos da data dos documentos, se se entende razoablemente excluída a posibilidade de lesión do dereito á intimidade persoal e familiar ou o risco para a seguridade do afectado e sempre de conformidade coa normativa de protección de datos (art. 57.c da Lei 16/1985 e art. 28 do RD 1708/2011). Ha de terse en conta que a lexislación establece que será posible o acceso cando o solicitante acredite un interese lexítimo, especificando que “para estes efectos, entenderase que posúen interese lexítimo quen soliciten o acceso para o exercicio dos seus dereitos e os investigadores que acrediten que o acceso se produce cunha finalidade histórica, científica ou estatística (art. 28.3 do RD 1708/2011).

Subir